
به گزارش روابطعمومی، این دوره با حضور کارشناسان دفاتر تخصصی، نماینده مشاور مربوطه و کاربران فعال سامانه برگزار شد و در جریان این برنامه آموزشی، ضمن مرور مجدد فرآیندها و بازآموزی بخشهای مختلف سامانه، مسائل و چالشهای موجود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد براساس نیازهای اعلامشده از سوی کاربران، کارشناسان و رؤسای دفاتر تخصصی، اصلاحات لازم در فرایندها و تغییرات مرتبط با درخواستهای جدید طراحی و عملیاتی شود.
به گفته علی اسماعیلی، نماینده مجری طرح احیا و تعادلبخشی آبهای زیرزمینی آب منطقهای آذربایجانشرقی، سامانه ساماب از سال ۱۳۹۶ در شرکت آب منطقهای آذربایجانشرقی استقرار یافته و هماکنون کلیه خدمات مرتبط با مشترکان از طریق این سامانه انجام میشود.
وی افزود: در راستای بهروزرسانی دانش کاربران، دورههای بازآموزی بهصورت مستمر در سطح شرکت و شهرستانها برگزار میشود.
????لازم به ذکر است سامانه «ساماب» (سامانه مدیریت اطلاعات منابع آب) بستری الکترونیکی و یکپارچه است که بهمنظور ثبت، پایش، تحلیل و مدیریت دادههای مرتبط با منابع آبهای سطحی و زیرزمینی کشور طراحی شده است. این سامانه با هدف تسهیل ارائه خدمات، ساماندهی اطلاعات چاهها، رودخانهها، سدها و پروانههای بهرهبرداری و نیز پیشگیری از برداشتهای غیرمجاز راهاندازی شده و نقش مهمی در تصمیمسازی و برنامهریزی هوشمند در حوزه مدیریت منابع آب ایفا میکند.