|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

عملکرد مدیران استان در راستای احیای دریاچه ارومیه قابل دفاع است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: عملکرد مدیران ادارات مختلف استانی در راستای احیای دریاچه ارومیه قابل دفاع است.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی به نقل از سایت استانداری، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با بیان این که کمبود آب چه در بخش صنعتی و چه کشاورزی از مشکلات بزرگ استان محسوب می شود، گفت: در استان ما بحث دریاچه ارومیه نیز بر میزان این مشکلات افزوده و اهمیت موضوع را مضاعف کرده است و به همین دلیل از تمامی فرمانداران شهرهای حوزه دریاچه ارومیه می خواهیم بر روی برنامه های خود برای مدیریت مصرف آب تمرکز بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم فعال تر شدن در حوزه پیشگیری، آزاد سازی حریم رودخانه ها و عدم برداشت غیرمجاز از چاه ها گفت: از تمامی مسوولان مرتبط می خواهیم با متخلفان به شدت برخورد کنند و از سوی دیگر سعی در مستندسازی این برخوردها و ارایه آن از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه های استان داشته باشند زیرا بحث فرهنگ‌سازی یکی از ارکان مهم در مدیریت این امر است.

پورمهدی ادامه داد: از فرمانداران شهرستان های می خواهیم به کمک مدیران امور آبی نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم ها رسیدگی لازم را داشته باشند و با خاطیان به شدت برخورد کنند.

عملکرد مدیران استانی در راستای احیای دریاچه ارومیه قابل دفاع است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص دریاچه ارومیه و عملکرد استان در راستای احیای این دریاچه در طول سال گذشته و امسال گفت: از عملکرد تمامی مدیران در راستای احیای دریاچه ارومیه دفاع می کنیم که البته این دفاع همراه با ارائه آمار و ارقام عملکرد این سازمان ها و ادارات است.

وی افزود: سال گذشته در خصوص دریاچه ارومیه ۸۰ میلیارد تومان برای استان ابلاغ شده بود که تنها ۴۰ میلیارد آن پرداخت شد اما عملکرد سازمان های استان به میزان دو یا چند برابر این مبلغ پرداختی بوده است و مدیران استان هیچگاه به دلیل کمبود منابع مالی دست از تلاش برنداشته اند.

پورمهدی ادامه داد: سال گذشته ۲۰ پروژه در این خصوص تعریف شده بود که از تمامی سازمان های مرتبط با احیای دریاچه می خواهیم عملکرد خود را در این راستا به طور شفاف در اختیار مردم قرار دهند که رسانه ها در این زمینه نقش بسیار موثری دارند.

طرح های احیای دریاچه ارومیه طی دو سال هیچگاه متوقف نشده است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که احیای دریاچه ارومیه یکی از اولویت های مهم در استان است، گفت: امسال سهم استان از طرح های احیا ۴۱۶ میلیارد تومان بوده که ۱۶۵ میلیارد تومان آن هفته پیش ابلاغ شده است و به عبارتی از ابتدای سال هیچ پولی بابت اقدامات احیا به دست مدیران نرسیده اما با این حال سازمانی کار خود را در راستای این دریاچه تعطیل نکرده است.

وی ادامه داد: از این ۱۶۵ میلیارد ۱۳۰ میلیارد به آب و فاضلاب استان اختصاص داده می شود تا در راستای تولید و انتقال پساب فاضلاب تبریز به ارومیه اقدامات لازم را انجام دهند، همچنین پنج میلیارد برای جهاد کشاورزی و هفت میلیارد نیز برای آب منطقه ای به منظور اجرای طرح های تعادل بخشی اختصاص یافته است.

پورمهدی افزود: همچنین اعتبارات ماده ۱۸۰ استان نیز به دو بخش زیرساخت ها و حمل و نقل و همچنین انرژی و آب اختصاص خواهد یافت و به این ترتیب کمک مضاعفی به بخش آب استان خواهد شد.

کسانی که در خصوص دریاچه ارومیه مدعی هستند باید جوابگو هم باشند

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: برخی هایی که هم اکنون در خصوص دریاچه ارومیه مدعی هستند باید در مورد آن جوابگو نیز باشند زیرا طی سال های گذشته همین افراد در پست های مختلف مسئولیت داشته اند و باید خودشان نیز در مورد عملکرد زمان مدیریت خود پاسخگوی مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه نباید به بهانه انتخابات کارهای مربوط به برخورد با متخلفات حوزه آب متوقف شود، گفت: در آستانه انتخابات ممکن است برخی افراد در برخی نقاط استان قول هایی به مردم داده و روند برخورد با متخلفان حوزه آب را کندتر کنند که از مسئولان نظارتی این بخش می خواهیم، افراد متخلف را به حوزه سیاسی استانداری معرفی کنند.

در این جلسه فرماندار شبستر نیز گزارشی از وضعیت منابع آبی این شهرستان ارایه کرد و گفت: بحران کم آبی در این شهرستان، تامین آب کشاورزی و صنعتی را با مشکل مواجه کرده است.

جلوگیری از فعالیت چاه های غیرمجاز و انسداد آنها، اصلاح الگوی کشت و توسعه آبیاری قطره ای در راستای حل مشکلات آبی شهرستان مهم ترین اولویت هایی بود که کاشانی، فرماندار شبستر در سخنان خود به آنها اشاره کرد.

کد خبر: 620
  تاریخ خبر : 19 شهریور 1394
 کاربر روابط عمومی
 708
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 67
  • بیشترین بازدید همزمان : 353
  • بازدید امروز : 23,996
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 6,424,045
  • آخرین به روزرسانی : 16 اردیبهشت 1403 11:38:54
  • شناسه IP شما : 13.58.150.59

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : تبریز ـ بلوار ۲۹ بهمن ـ شرکت آب منطقه اى آذربایجان شرقى
  • کدپستی : ۵۱۵۶۹۱۷۷۳۷
  • تلفن : 041۳۳۳۸۲۱۱۱-19
  • فاکس : 041۳۳۳۰۸۴۱۲
  • پست الکترونیکی : Pubrel[at]azarwater.ir
  • پیامک : ۳۰۰۰۱۲۲۲۲۲
  • تلفن گویا : 041۳۳۳۸۲۰۰۰